۱۳۸۸ تیر ۱۹, جمعه

ليگ برتر فوتبال

بسم الله الرّحمن الرّحيم
نهمين دورۀ ليگ برترفوتبال كمتر از يك ماه ديگر شروع خواهد شد . ولي چنانكه قراين نشان ميدهند ، مثل اينكه مديران نالايق ورزش كماكان بر پستهاي خود تكيه زده اند و عليرغم خواست عامۀ اهل ورزش ، دولت فعلاً از بركناري مسئولين فعلي ورزش كشور خبري نداده است . و از آنجائيكه رئيس جمهور در صحبتهاي تلويزيوني خود نويد باز سازي كابينه و استفاده از افراد كار آزموده را داد ، بر جسب رعايت عدالت از پيش داوري و بيان برخي نارسائي هاي مهم در عرصۀ ورزش خود داري ميكنم و ذكر مصيبتهاي ورزش را به آينده وامي گذارم و به چند ياد آوري مهم بسنده ميكنم . قبل از شروع ليگ برتر باشگاه ها بازيكنان خود را نسبت به رفتار هايشان در برابر داوران مسابقه و رعايت منش جوانمردانه و ادب در خوشحالي بعد از پيروزي تيمهايشان توجيه كنند . مخصوصاً آقاي حسين كعبي مراقب باشد كه ميكروفون ها و وسايل كنار زمين را لگد نكند و نيكبخت در حدو اندازه هاي خود مصاحبه كند و .....
اگر واقعا منشور اخلاقي در سازمان ليگ تدوين شده ، بهتر است متن آنرا در اختيار رسانه ها قرار دهند و با متخلفين از مفاد آن منشور بصورت جدي برخورد كنند .
بازيكني كه براي يك فصل بازي درليگ مبلغ متنابهي دستمزد ميگيرد بايد معادل دستمزدش ادب و مردانگي داشته باشد و حرمت هم تيمي ها و رقباي خود را حفظ و از در گيري هاي بيمورد بپرهيزد . در عين حال همۀ بازيكنان بياد داشته باشند كه ما در جام باشگاه هاي آسيائي حرفي براي گفتن نداشتيم داشتيموبين پنج تيم رتبۀ چهارم را بدست آورديم و به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نيز به لطف آقاي علي آبادي و كفاشيان و نبي و عزيز محمدي راه پيدا نكرديم . بنابراين از پُز دادن و قيافه گرفتن و بهيچ انگاشتن ديگران ، خود را در عرش اعلا نبينند كه مردم ميدانند كه چه در چنته دارند . با اميد به اينكه ليگ نهم با نظم و ترتيب برگزار شود و تماشاچيان نيز در استاديومهاي ورزشي وظيفۀ خود را در رعايت ادب و اخترام به داوران و تيمهاي باشگاهي فراموش نكنند . بخصوص مردم شريف و نجيب بوشهر و تبريز كه امسال در ليگ برتر دو تيم خوب شاهين پارس جنوبي و تراكتور سازي را دارند با استقبال و پذيرائي گرم از تيم هاي مهمان ، رشد فرهنگي و خونگرمي و مهرباني و مهمان نوازي دو شهر تاريخي بوشهر و تبريز را به نمايش خواهند گذاشت .
نكته : چرا مصاحبه كنندگان برنامه هاي ورزشي در رسانه ملي از بردن نام مسئولين بي كفايت هراس دارند ؟ چرا نمي خواهند با صدق دل ازكساني مثل علي آبادي و كفاشيان و هاشمي و يزداني خرّم كه با تحميل سلايق خود و انتصاب مربيان ناتوان براي تيم هاي ورزشي و نداشتن يك برنامۀ منسجم باعث سر افكندگي ايران در المپيك و جام جاني و حتي در بازيهاي آسيائي شدند ، نام ببرند ؟ تا كي بايد براي ارتزاق و حفظ موقعيت شغلي از گفتن مسائل و مشكلات در عرصۀ ورزشي كشور هم بايد هراس داشت و مصلحت انديشي كرد ؟ چرا ارزش هاي ورزش ايران را فداي چند نفر نا آشنا به ورزش و متنفذ در دولت مي كنيد ؟ بدانيم كه مسلمان ، ابوذر وار بايد حقيقت را فرياد بزند و حق عامّه را از مسئولين در هر رده و مقامي بگيرد .

هیچ نظری موجود نیست: